Wycieczki rowerowe to aktywność, która gwarantuje udany urlop. Jest wielu amatorów zwiedzania nowych miejsc na dwóch kołach, a bagażnik rowerowy umożliwia komfortowe i bezpieczne przewożenie sprzętu w wybrane miejsce. Pozostaje jednak pytanie, jaki bagażnik rowerowy wybrać. Wśród dostępnych rozwiązań są bagażniki: na dach, na hak i na klapę.
Bagażnik rowerowy na dach
Bagażnik dachowy opiera się na prostej konstrukcji złożonej z szyny {inaczej zwanej rynną) i komplecie uchwytów. Taki bagażnik rowerowy jest łatwy w montażu i tani, co czyni go najczęściej wybieranym rozwiązaniem. Trzeba jednak pamiętać, że dla każdego jednośladu potrzebny jest osobny bagażnik.
Bagażnik rowerowy na hak
To idealna propozycja dla osób, które zamierzają przewozić więcej sprzętu. Dzięki konstrukcji montowanej na hak samochodu można zabrać ze sobą nawet 4 rowery. Na krótkich trasach dobrze sprawdzi się bagażnik nożycowy, a przy długich dystansach lepiej zainwestować w platformowy, który zapewnia większą stabilność rowerom. Rozwiązanie to jest nie tylko wygodne, ale także ekonomiczne. W przeciwieństwie do bagażnika dachowego, jego odpowiednik montowany na haku generuje dużo mniejszy opór i sprawia, że zużycie paliwa jest mniejsze.
Bagażnik rowerowy na klapę
To kompromisowe rozwiązanie dla tych, którzy nie mają haka i nie zamierzają montować konstrukcji na dachu. Bagażnik rowerowy można zamontować również na tylnej klapie samochodu. Warto jednak pamiętać, że nie każdy pojazd daje możliwość montażu takiego bagażnika, a przewożone na nim rowery nie będą wystarczająco stabilne. Jednak bagażnik na klapę sprawdzi się na krótkich dystansach i w płaskim terenie.